L’acció forma part d’una campanya iniciada per l’organització Teta&Teta
Un nadó gegant que plora va aparéixer ahir a la Plaça del Reina Sofia de Madrid per reivindicar la lactància en públic de manera segura. Es tracta d’una obra de l’artista hiperrealista Cristina Iglesias, coneguda com a Cristina Jobs. La deltebrenca demana amb el monument i els plors del nadó una llei específica que protegeixi la lactància en públic.
L’acció forma part de la campanya “Qui no plora no mama” de l’organització Teta&Teta i l’objectiu és denunciar que un 85% de les dones veuen necessari protegir el seu dret a alletar en públic, ja més de la meitat s’han sentit jutjades per donar el pit o fins i tot els han arribat a cridar l’atenció, convidant a tapar-se o traslladar-se a un lloc més reservat, segons l’estudi LOLA MullenLowe y LinQ Market Research España realitzat el 2022 entre 200 mares lactants d’entre 18 i 50 anys.
L’artista hiperrealista té una especial sensibilitat per tot allò que envolta la lactància. Tant és així que un dels seus últims projectes, tot i que encara està en les seues primeres fases de creació, és un sistema hiperrealista perquè persones sense pit o amb algun tipus d’afectació per la qual cosa no són lactants, puguin puguin donar el pit el seu fill.
Des de Teta&Teta s’ha iniciat una recollida de signatures a través del web quiennolloranomama.org.