Com a novetat s’ha organitzat el primer Concurs de Carrosses i Comparses
L’Ajuntament de Roquetes i l’Associació LGTBI+ Okay Productions han presentat en roda de premsa la nova edició d’Unicorns Pride Ebre, que tindrà lloc el 10 de juny a Roquetes. El festival comptarà de nou amb el suport del Departament d’Igualtat a través de la nova Direcció General de Polítiques Públiques LGTBI+ de la Generalitat de Catalunya que subvenciona una part del festival.
La segona edició presenta diverses novetats importants que avui s’han fet públiques, i és que hi haurà més de quinze espectacles LGTBI+ d’artistes i grups de les Terres de l’Ebre, de La Garrotxa, de Lleida, de La Pobla de Montornés, Granollers i altres zones rurals de Catalunya i també de la província de Castelló. En este sentit, el president de l’entitat, Roger Font Montornés, ha declarat que per a l’associació “és molt important el suport institucional del Govern perquè pensem que l’any passat el festival es va convertir en un referent de “Pride Rural” a Catalunya i al Nord de València i volem encaminar-lo en este sentit”.
Enguany, també hi participaran entitats del territori que participaran al I Concurs de Carrosses i Comparses de l’Unicorns Pride Ebre. En total s’hi ha inscrit cinc entitats que portaran dues carrosses i tres comparses diferents. La rua mantindrà el mateix recorregut que l’any passat i té l’objectiu de donar visibilitat a les lluites LGTBI+ i la singularitat del col·lectiu en zones rurals pels carrers de Roquetes, on tindrà lloc el festival.
Tot i que encara no s’han presentat els continguts del festival, l’organització ha avançat que un mes abans del festival es presentaran els noms de les persones que hi actuaran. Ho faran de forma conjunta amb l’estrena del videoclip i la cançó amb la que l’equip del festival està treballant. L’entitat vol impulsar una cançó que contempli el màxim d’accents rurals de Catalunya amb 7 cantants que també actuaran dins de l’orgull ebrenc. El videoclip és un dels continguts comunicatius que formen part del projecte i que tenen l’objectiu de comunicar i donar visibilitat als valors del festival. L’entitat vol que “la gent es faci seua la cançó”. El track també es penjarà a diverses plataformes musicals streaming i es podrà utilitzar a TikTok i Instagram per crear continguts.