Diputació de Tarragona, 7 consells comarcals i 35 ajuntaments del Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Penedès s’oposen al projecte
Terra Alta Viva se suma a tantes altres entitats ecologistes, sindicats agraris, plataformes en defensa del territori, Ajuntaments, Consells Comarcals i altres organismes, en presentar al·legacions en contra del projecte de Línia de Molt Alta Tensió que, en cas de dur-se a terme, afectaria el nord de la Terra Alta, els termes municipals de Caseres, Batea, Gandesa, Corbera d’Ebre i la Fatarella. L’associació denuncia que aquest projecte forma part d’un model de desplegament de les energies renovables que destrueix territori agrícola i forestal i representa una amenaça per a la biodiversitat.
La Diputació de Tarragona, 7 consells comarcals (Terra Alta, Ribera d’Ebre, Priorat, Baix Camp, Alt Camp, Baix Penedès i Alt Penedès) i 35 ajuntaments del Camp de Tarragona, el Penedès i les Terres de l’Ebre han presentat públicament aquest dimarts les al·legacions contra aquest projecte privat, que impulsa l’empresa privada Forestalia i que va publicar-se en el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) el passat juliol.
Des de l’associació denuncien que una vegada més, l’única finalitat de la MAT, que afecta fins a 180 km, és transportar l’energia que es produeix a les àrees rurals cap a l’àrea metropolitana de Barcelona: “Creiem que produir l’energia al món rural (on hi ha major quantitat de biodiversitat gràcies a la conservació dels espais naturals i del mosaic agroforestal) per exportar-la mitjançant grans línies d’alta tensió cap al món urbà és d’una inconsciència i desconeixement socioambiental absoluta”.
I és que el projecte de desplegament de la MAT va associat a un conjunt de macro-centrals eòliques i solars fotovoltaiques que es pretenen instal·lar principalment a l’Aragó. De fet, l’Aragó és una de les comunitats autònomes més castigades de l’Estat Espanyol, on s’estan aprovant una enorme quantitat de projectes de macro centrals solars i eòliques, alguns dels quals pretenen ocuparien centenars d’hectàrees de camps agraris i forestals.
Les dimensions de la infraestructura d’evacuació d’energia i l’abast del territori afectat ha provocat una oposició generalitzada arreu del territori. Els sectors econòmics, socials, polítics i ambientals, ens estem alçant amb una veu unitària d’oposició a la Línia d’Alta Tensió i això, en aquests moments exigeix elaborar documents d’al·legacions, denúncies i instàncies per frenar el projecte.
Des de Terra Alta Viva denuncien que aquest projecte és una nova agressió al territori, la Terra Alta acumula una allau de projectes eòlics i fotovoltaics, així com de línies d’evacuació, al qual ara se suma el projecte de la MAT. Una realitat que ja no tan sols amenaça el paisatge i la biodiversitat sinó que hipoteca el territori i la viabilitat del seu futur per sempre més.