L’Ajuntament de la Ràpita valora positivament el control d’accés rodat al Trabucador per garantir la seva ordenació i evitar aglomeracions
L’Ajuntament de la Ràpita, conjuntament amb el Parc Natural del Delta de l’Ebre, Costes de la Generalitat i Costas de l’Estat, valora satisfactòriament la prova pilot, dels mesos de juliol i agost de 2021, de regulació de l’accés rodat al Trabucador, implantada amb l’objectiu de garantir l’adequada ordenació del trànsit i evitar aglomeracions de vehicles, per tal de donar resposta a la necessitat de conservar-lo i protegir-lo.
L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, argumenta que “la valoració és bona perquè els principals objectius de preservar i conservar l’entorn natural del Trabucador i de millorar l’experiència dels visitants s’han complert gràcies als serveis prestats al Trabucador”. Caparrós afegeix: “Que les diferents administracions actuants valoréssim bé l’ordenació fa preveure que, millorant els aspectes millorables, es pugui mantenir la regulació que permet conservar l’espai més sensible i estimat del Delta de l’Ebre, un espai que acaba sent molt identitari del nostre poble i també del nostre país”.
D’altra banda, el director del Parc Natural del Delta de l’Ebre, Francesc Vidal, exposa que “en els últims anys, fer una ordenació de les diferents platges del Delta amb la finalitat de garantir la preservació dels valors naturals i la qualitat de la percepció i vivència de l’experiència turística dels usuaris s’havia convertit en una prioritat”. Vidal fa una valoració molt positiva perquè “aquesta experiència pilot ens dona la seguretat que quan es treballa coordinadament entre les diferents administracions implicades, hi ha una bona planificació i una voluntat ferma d’actuar per ordenar i millorar qualsevol zona natural, els resultats són molt positius”. Durant els mesos de juliol i agost de 2021, un total de 24.510 vehicles van accedir al Trabucador.
Al mes de juliol, es van registrar una mitjana de 310 vehicles al dia, mentre que la mitjana d’entrades del mes d’agost va ascendir a 550 vehicles al dia. La majoria d’usuaris d’aquests vehicles provenien de Catalunya, seguits de la Comunitat Valenciana, Aragó i Madrid, mentre que un de cada quatre vehicles corresponia a usuaris estrangers.
Aquesta regulació va suposar l’ampliació i incorporació de serveis al Trabucador, com l’atenció turística de les 9 a les 19 h, el servei de farmaciola, la neteja manual de l’espai cada dos dies, el servei d’WC químics, el servei de vigilància nocturna, el servei de policia i el servei d’atenció cívica. De la mateixa manera, es van habilitar aparcaments per a bicicletes, autocaravanes i motos; una pàgina web per gestionar les reserves online i informar sobre la regulació de l’espai, així com es van repartir flyers informatius; un sistema de barreres intel·ligents amb reconeixement de matrícula per controlar l’entrada i sortida de vehicles; i internet satèl·lit per a les casetes d’informació i socorrisme.