Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Contacte: info@apropebre.cat
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    A Prop Ebre
    • Territori
      • Baix Ebre
        • Aldover
        • Alfara de Carles
        • Benifallet
        • Camarles
        • Deltebre
        • El Perelló
        • L’Aldea
        • L’Ametlla de mar
        • L’Ampolla
        • Paüls
        • Roquetes
        • Tivenys
        • Tortosa
        • Xerta
      • Montsià
        • Alcanar
        • Amposta
        • Freginals
        • Godall
        • La Galera
        • La Sénia
        • Mas de Barberans
        • Masdenverge
        • La Ràpita
        • Sant Jaume d’Enveja
        • Santa Bàrbara
        • Ulldecona
      • Ribera d’Ebre
        • Ascó
        • Benissanet
        • Flix
        • Garcia
        • Ginestar
        • La Palma d’Ebre
        • La Torre de l’Espanyol
        • Miravet
        • Móra d’Ebre
        • Móra la Nova
        • Rasquera
        • Riba-Roja d’Ebre
        • Tivissa
        • Vinebre
      • Terra Alta
        • Arnes
        • Batea
        • Bot
        • Caseres
        • Corbera d’Ebre
        • El Pinell de Brai
        • Gandesa
        • Horta de Sant Joan
        • La Fatarella
        • La Pobla de Massaluca
        • Prat de Comte
        • Vilalba dels Arcs
      • Terres del Sénia
    • Actualitat
      • Política
      • Economia
      • Cultura
      • Societat
      • Esports
      • Entrevistes
    • Opinió
    • Mèdia
    • Pòdcast
      • L’informatiu
      • Converses de Prop
      • Parlem d’Igualtat
    • Captures
    • Al brancal
    A Prop Ebre
    Home»Cultura»L’obra “Hierba en movimiento”, de Maider López, guanya la Biennal d’Art Diputació de Tarragona
    Cultura

    L’obra “Hierba en movimiento”, de Maider López, guanya la Biennal d’Art Diputació de Tarragona

    RedaccióBy Redacció18/09/20233 Mins Read
    Fotografia de l'acte d'inauguració de l'exposició de la Biennal d'Art (en què hi apareix l'artista guanyadora, Maider López, al costat de l'obra guanyadora).

    El certamen es va reformular en la darrera edició amb la fusió dels premis de pintura i escultura

    El Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona va acollir, divendres al vespre, l’acte de lliurament de premis de la Biennal d’Art Diputació de Tarragona 2023 i la inauguració de l’exposició de l’obra guanyadora (de l’artista Maider López), de les dues que han obtingut accèssit (d’Antonio Manuel Menchen i Daniel Moreno) i de les deu finalistes (de Pedro Rogerio Aires, Judit Bou, Mariona Cañadas-Pedro Murúa, Daniel Alberto De la Barra, Pau Magrané, Sofia Montenegro, Quim Packard, Ignasi Prat, Maria Remedios Silvestre, Marta Van Tartwijk). Dues de les obres seleccionades són d’autors de la demarcació de Tarragona: en concret ‘8 Cercle’, de Pau Magrané (la Selva del Camp) i “Dibuixos per recerca sobre taules”, de Quim Packard (Almoster), aquesta última ha rebut una menció especial per part del jurat.

    Totes les obres es podran visitar fins al proper 10 de desembre al Museu d’Art Modern, on el visitant hi pot contemplar les propostes artístiques fruit de la reformulació (l’any 2021) d’aquest històric certamen, que va fusionar  els premis de pintura i escultura en un de sol per tal d’adaptar-se a les noves tendències creatives.

    Les obres guanyadores

    L’obra de la donostiarra Maider López ‘Hierba en movimiento’ ha estat la guanyadora de la Biennal d’Art 2023 de la Diputació de Tarragona. Es tracta d’una creació audiovisual que reflexiona sobre el món rural i la natura a través de l’acció de la sega i recol·lecció de l’herba de manera col·lectiva. La peça, que mostra les tasques agrícoles i els sistemes productius, fa visible la constant transformació de la natura i reflexiona sobre la ruralitat. El projecte guanyador ha obtingut un total de 6.000 euros.

    Els accèssits, de 3.000 euros cadascun, s’han lliurat a les obres: ‘Cel Inferno’ de Daniel Moreno (Vilassar de Mar) i ‘Sin título’ de Antonio Manuel Menchen (Madrid). L’obra de Daniel  Moreno és una videoinstal·lació que tracta sobre l’obsolescència i la nostàlgia en els formats audiovisuals i reflexiona sobre el fetitxisme material, la noció d’escassetat en el col·leccionisme i l’especulació econòmica basada en el sentimentalisme. I pel que fa a l’obra d’ Antonio Manuel Menchen, “Sin titulo” (serigrafia a una tinta sobre planxa de pladur, sobre bastidor metàl·lic) forma part d’una sèrie de treballs que es troben entre l’escultura i la pintura i que pretenen continuar amb una indagació en el terreny de la imatge a partir d’un treball de recol·lecció de fotografies que l’autor ha anat desenvolupant en els darreres quinze anys.

    Les obres seleccionades són ‘Intersection’, de Pedro Rogerio Aires; ‘Tomaquets’, de Judit Bou ; ‘Ordit d’agost’, de Mariona Cañadas i Pedro Murúa; ‘Destierro’, de Daniel Alberto de la Barra; ‘Tres Bolígrafos’, de Maider López; ‘8 Cercle’, de Pau Magrané; ‘Lo que siempre ha estado ahí’, de Sofia Montenegro; ‘Dibuixos per recerca sobre taules’, de Quim Packard;’El tapis del rei’ d’Ignasi Prat; ‘Sabes como disponer de un cuerpo?’ de Maria Remedios Silvestre i ‘Hand movie’, de Marta Van Tartwijk.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Telegram WhatsApp

    Comments are closed.

    Posts relacionats

    ‘Arrels Rebels’, el festival inclusiu d’Atzavara-arrels

    L’associació tortosina Atzavara-Arrels impulsa el seu primer festival. Enguany és el vint-i-cinquè aniversari de la seua creació i els membres…

    Read More

    Sara Villamora: “Crear et pot ajudar molt”

    Sara Villamora és música des de menuda. Va marxar a Barcelona per seguir formant-se i va ser cantant durant diversos…

    Read More

    Al brancal d’Andrei Moldovan

    Read More

    in-FCTA, el festival de cinema de la Terra Alta, farà del seté art un ritual de comunitat i resistència

    Read More

    Una lluita que traspassa al llenguatge: el bac del Delta

    Read More

    Notícies recents

    'Arrels Rebels', el festival inclusiu d'Atzavara-arrels

    L’associació tortosina Atzavara-Arrels impulsa el seu primer festival. Enguany és el vint-i-cinquè aniversari de la ...
    Cultura 17-07-2025

    El flamenc es reprodueix un any més al delta de l'Ebre, en una única colònia amb unes 1.500 parelles

    Enguany s’han reproduït 1.510 parelles de flamenc al delta de l’Ebre. És una dada coneguda ...
    Delta de l'Ebre 17-07-2025

    Sara Villamora: “Crear et pot ajudar molt”

    Sara Villamora és música des de menuda. Va marxar a Barcelona per seguir formant-se i ...
    Amposta 14-07-2025
    El més vist

    La vida a La Kolina després del foc

    Captures

    Treballar per salvar les muntanyes que t’han vist créixer

    Captures

    Salvar casa teua amb les pròpies mans: Xerta després de l’incendi

    Captures

    Mirada Jove: Joan ‘Xamponeta’

    Entrevistes

    Sara Villamora: “Crear et pot ajudar molt”

    Amposta

    Subscriu-te al butlletí

    Rep les últimes notícies

    • QUI SOM
    • CONDICIONS I PRIVACITAT
    • POLÍTICA DE COOKIES

    CONTACTE
    info@apropebre.cat

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    © 2025 Apropebre. Designed by Globals.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar el consentimiento de las cookies
    Utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. Lo hacemos para mejorar la experiencia de navegación y para mostrar anuncios (no) personalizados. El consentimiento a estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o los ID's únicos en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques .
    Preferències
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències no sol·licitades per l'abonat o l'usuari.
    Estadístiques
    El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense un requeriment, el compliment voluntari per part del Proveïdor de serveis d'Internet, o els registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només per a aquest propòsit no es pot utilitzar per identificar-te.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per crear perfils d'usuari per enviar publicitat, o per rastrejar l'usuari en una web o en diverses webs amb fins de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}
    X