‘Serial Parallels’, de Max Hattler, és un audiovisual que explora l’urbanisme amb fotografies animades
La ciuttat de Hong Kong, regió administrativa especial de la República Popular de la Xina, és coneguda pels seus grans edificis. El paisatge urbà de maó ha inspirat fotògrafs i curiosos de tot el món. I en aquest context, el videoartista Max Hattler (Ulm, Alemanya, 1976) ha transformat les urbanitzacions característiques de la ciutat asiàtica en una hipnòtica animació.
Al curtmetratge Serial Parallels, Hattler s’apropa a l’entorn construït de la metròpoli des d’una perspectiva tecnoconceptual, amb la tècnica de la pel·lícula d’animació sobre la imatge fotogràfica. Ell i el seu equip exploren el paisatge urbà d’una manera abstracta, generant narratives no convencionals: cada pis o finestra corresponen a un fotograma i el moviment repetitiu i rítmic dona una sensació plaent, alhora que inquietant. El curt ha guanyat més d’una vintena de premis i segueix actualment en la seva ruta de festivals. La peça es podrà veure a La Façana de Lo Pati des d’ara i fins al 20 de setembre.
La proposta a La Façana de Lo Pati, forma part del cicle Miratges, comissariat per Irma Vilà i Òdena, i que durant tot el 2023 mostrarà el treball de sis artistes digitals que a través de la creació i la manipulació d’imatges (reals, processades o sintètiques) reflexionaran al voltant de la representació del paisatge. La Façana de Lo Pati pren forma d’una gran pantalla de 6×3 metres situada a l’exterior de l’edifici de Lo Pati amb programació pròpia durant tot l’any.