Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Contacte: info@apropebre.cat
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    A Prop Ebre
    • Territori
      • Baix Ebre
        • Aldover
        • Alfara de Carles
        • Benifallet
        • Camarles
        • Deltebre
        • El Perelló
        • L’Aldea
        • L’Ametlla de mar
        • L’Ampolla
        • Paüls
        • Roquetes
        • Tivenys
        • Tortosa
        • Xerta
      • Montsià
        • Alcanar
        • Amposta
        • Freginals
        • Godall
        • La Galera
        • La Sénia
        • Mas de Barberans
        • Masdenverge
        • La Ràpita
        • Sant Jaume d’Enveja
        • Santa Bàrbara
        • Ulldecona
      • Ribera d’Ebre
        • Ascó
        • Benissanet
        • Flix
        • Garcia
        • Ginestar
        • La Palma d’Ebre
        • La Torre de l’Espanyol
        • Miravet
        • Móra d’Ebre
        • Móra la Nova
        • Rasquera
        • Riba-Roja d’Ebre
        • Tivissa
        • Vinebre
      • Terra Alta
        • Arnes
        • Batea
        • Bot
        • Caseres
        • Corbera d’Ebre
        • El Pinell de Brai
        • Gandesa
        • Horta de Sant Joan
        • La Fatarella
        • La Pobla de Massaluca
        • Prat de Comte
        • Vilalba dels Arcs
      • Terres del Sénia
    • Actualitat
      • Política
      • Economia
      • Cultura
      • Societat
      • Esports
      • Entrevistes
    • Opinió
    • Mèdia
    • Pòdcast
      • L’informatiu
      • Converses de Prop
      • Parlem d’Igualtat
    • Captures
    • Al brancal
    A Prop Ebre
    Home»Economia»La Fira d’Ocupació universitària i el Challenge del Campus Terres de l’Ebre: la URV aposta per connectar estudiants i empreses
    Economia Societat Terres de l'Ebre Tortosa

    La Fira d’Ocupació universitària i el Challenge del Campus Terres de l’Ebre: la URV aposta per connectar estudiants i empreses

    RedaccióBy Redacció17/05/20244 Mins Read

    Les dues iniciatives s’entrellacen per aconseguir que els futurs graduats entren en contacte amb el panorama empresarial del territori

    L’onzena edició de la Fira d’ocupació universitària del Campus de les Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili va celebrar-se el passat dimecres 15 de maig. Tot un matí dedicat a connectar els futurs professionals ebrencs i les empreses de la zona, per tal de començar a teixir aliances i relacions professionals. Les empreses que prèviament havien sol·licitat d’assistir-hi van tenir un estand on rebre els alumnes, els alumni o demandants d’ocupació engeneral. Un dels objectius principals de la Fira, tal i com explica el director del campus, Xavier Farré, és “retenir el talent” i donar l’oportunitat a les persones en búsqueda de faena de quedar-se a viure i treballar a les comarques ebrenques.

    Però no és l’única manera que té el campus de posar en contacte els seus estudiants amb les empreses. “Aquí sempre hi ha un conjunt d’accions que anomenem projectes d’innovació. Un dels que desenvolupem aquest curs és el Campus Challenge, que presenta algunes singularitats molt interessants. Per exemple, que és un projecte pràctic. Hem contactat amb entitats i empreses del territori perquè proposin un repte al que els alumnes hagin de posar solució”, explica Farré. Les empreses i institucions que hi han participat són Amiblu, T-Valley Ecosystem, la Cambra de Comerç de Tortosa, l’Associació Celíacs de Catalunya, ControlPack, FITES Terres Ebre, INFOSA, JABIL, SB Hotels, Tortosa Esports (Ajuntament de Tortosa), el Club Atletisme Terres de l’Ebre (ATE), l’Escola de Teatre i Circ d’Amposta (EtcA) i el Campus Terres de l’Ebre de la URV. També n’han format part setanta estudiants del quatre graus que s’imparteixen al campus (ADE, Educació Infantil, Educació Primària i Infermeria) i tretze professors. Els tres col·lectius involucrats han treballat colze a colze segons la metodologia Challenge Based Learning, un tipus d’aprenentatge basat en desafiaments.

    “Crec que, a partir del repte, hem sabut aplicar tot el que sabem i el que hem anat estudiant. Ho hem posat sobre la taula i hem donat solucions a un repte en concret, que és una cosa que, segurament, ens trobarem el dia de demà, quan treballem. Segur que en un futur posarem en pràctica tot el que hem après”, conta Gemma Curto, que cursa el tercer curs del grau d’ADE i ha participat de la iniciativa. També ho ha fet Alba Gasparín del grau d’ADE, que, juntament amb els seus companys de repte, ha ajudat Amiblu a desenvolupar el salari emocional de l’empresa. El respte al que responien era: ‘Com desenvolupar el salari emocional a les empreses? Quins projectes de salut i benestar proposaríeu per als treballadors?’. “Hem intenta buscar projectes que milloressin la salut i el benestar emocional dels treballadors. Hem fet servir metodologies que havíem fet servir a classe i ho hem posat en comú amb els alumnes dels altres graus perquè tothom pogués aportar la seua visió”.

    Les empreses encarregades de llençar el repte no havien de proposar-ne un de molt banal ni un que escapés les possibilitats dels alumnes. En el cas d’Amiblu, ubicada a Camarles i que es dedica a comercialitzar tuberies i productes de PRVF, tenien clar que volien seguir una línia per la que fa temps que aposten. ”Natros ja treballem amb el salari emocional, que per a natros és tot aquell salari no monetari que reben els treballadors i els proporciona benestar”, conta la responsable de Recursos Humans, Maite Guardia. Amb anys d’experiència en la Fira d’Ocupació, tenen clar que la connexió amb el futur professional del territori és clau per retenir el talent al territori. “Este exercici que han fet els estudiants els ajudarà en un futur, perquè es mouran, hauran de treballar amb diferents departaments, posar en comú el seu coneixement, tal i com han fet en este repte. És un projecte on tots hem guanyat alguna cosa, les empreses també, perquè els donem a conèixer com treballem i qui som”.

    En el marc de la Fira, en un context de búsqueda i ganes de fer xarxa, els equips del Campus Challenge han exposat les seues solucions als reptes. Després de setmanes de treballar de la mà del professorat i les empreses de la zona, han defensat amb un vídeo en anglès i un pòster la seua idea. El primer lloc ha estat per al grup vinculat a l’empresa SB Hotels que ha dissenyat un pla de formació per millorar les competències en llengües estrangeres i digitals. En segona posició ha quedat el repte promogut pel Campus Terres de l’Ebre amb la proposta de creació de clubs culturals per estimular el creixement personal dels estudiants; i, en tercer lloc, el projecte de l’Associació de Celíacs de Catalunya per identificar els establiments de restauració on es pot esmorzar o berenar sense contaminació creuada.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Telegram WhatsApp

    Comments are closed.

    Posts relacionats

    Quin futur li espera al Delta?

    Abacus i la revista ‘Descobrir’ presenten un número especial dedicat al futur del delta de l’Ebre Durant més de dos…

    Read More

    Eufònic torna per seguir omplint l’Ebre d’avantguarda

    Eufònic – Festival d’arts sonores, visuals i digital-performatives a les Terres de l’Ebre, torna del 10 al 13 de juliol…

    Read More

    El Mestràlia de Campredó canvia de localització per seguir creixent

    Read More

    Preservar una flor és guardar un instant

    Read More

    Qui traspassa el coneixement de la pedra seca?

    Read More

    Notícies recents

    Al brancal de Sonia Albesa

    Text de Laia Viñas i fotografies de Judit Camacho A Sonia Albesa li van diagnosticar ...
    Al brancal 07-07-2025

    Quin futur li espera al Delta?

    Abacus i la revista ‘Descobrir’ presenten un número especial dedicat al futur del delta de ...
    Delta de l'Ebre 07-07-2025

    Una lluita que traspassa al llenguatge: el bac del Delta

    Al delta de l’Ebre, la paraula bac és sinònim de caiguda, de cop. No se ...
    Captures 04-07-2025
    El més vist

    Una lluita que traspassa al llenguatge: el bac del Delta

    Captures

    El Mestràlia de Campredó canvia de localització per seguir creixent

    Campredó

    Al brancal de Nerea Perales

    Al brancal

    Al brancal de Sonia Albesa

    Al brancal

    Preservar una flor és guardar un instant

    Captures

    Subscriu-te al butlletí

    Rep les últimes notícies

    • QUI SOM
    • CONDICIONS I PRIVACITAT
    • POLÍTICA DE COOKIES

    CONTACTE
    info@apropebre.cat

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    © 2025 Apropebre. Designed by Globals.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar el consentimiento de las cookies
    Utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. Lo hacemos para mejorar la experiencia de navegación y para mostrar anuncios (no) personalizados. El consentimiento a estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o los ID's únicos en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques .
    Preferències
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències no sol·licitades per l'abonat o l'usuari.
    Estadístiques
    El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense un requeriment, el compliment voluntari per part del Proveïdor de serveis d'Internet, o els registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només per a aquest propòsit no es pot utilitzar per identificar-te.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per crear perfils d'usuari per enviar publicitat, o per rastrejar l'usuari en una web o en diverses webs amb fins de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}
    X