L’app està disponible a partir d’avui i disposa de servei d’objectes trobats, avisos, serveis, informació d’interès o actualitat
La Policia de la Generalitat- Mossos d’Esquadra inicia un nou camí cap un sistema de relació virtual entre la policia i la ciutadania amb la creació de la nova app dels Mossos, una aplicació dissenyada en català, castellà, aranès i anglès, que avui es posa en marxa.
L’aplicació serà un canal més en este ecosistema virtual que el Cos vol oferir a la ciutadania i que pretén aproximar-se a la societat per incrementar i millorar la seguretat i els serveis policials que s’ofereixen. En esta primera fase d’implementació, l’app permetrà una relació amb la ciutadania unidireccional, és a dir del Cos de Mossos d’Esquadra cap a la ciutadania. El projecte preveu, en fases posteriors, la comunicació bidireccional: ciutadania amb Mossos d’Esquadra i Mossos d’Esquadra amb ciutadania.
L’aplicació ja està disponible als markets dels sistemes operatius Android (Play Store) i iOS (App Store) i la seva descàrrega és gratuïta. Un cop descarregada, l’usuari o usuària ja disposarà al seu mòbil o tauleta d’un accés directe als Mossos, amb qui podrà interactuar. L’app porta incorporat el número d’emergències 112 per a trucades en casos d’urgències per tal de facilitar a l’usuari o usuària la seva activació.
Demanar cita prèvia, accedir al WhatsApp de Violència Masclista o trobar objectes sostrets
Els serveis que oferix s’estructuren en quatre grups d’informació: serveis, informació d’interès, actualitat i xarxes socials, a més del servei de notificacions i la trucada al Telèfon d’Emergències 112. Destaca la localització de la comissaria que la persona té més a prop, visualitzant el trajecte a seguir a peu, en transport o en cotxe. L’usuari o usuària també podrà demanar cita prèvia i accedir al WhatsApp de Violència Masclista, un servei d’informació i orientació per donar suport a les dones i al seu entorn proper. També es podrà accedir a totes les bústies de correu que té el Cos per tal que l’usuari o usuària pugue comunicar-se en les següents temàtiques: violència masclista, odi i discriminació, terrorisme i internet segura.
Hi ha també un apartat d’objectes recuperats en dispositius policials d’investigació. La ciutadania pot revisar els objectes que s’inclouen i reclamar mitjançant un formulari en cas de reconèixer algun dels objectes sostrets. Finalment, també existeix un apartat de suggeriments, agraïments i queixes i un sistema d’avisos a la ciutadania amb missatges que es podran configurar segons avisos de seguretat, falsos rumors i estafes, consells de seguretat i accés al cos.