L’Ajuntament de Deltebre ha presentat aquest matí les primeres novetats de DeltaFira i de Mescla, les quals es duran a terme el cap de setmana del 19 al 21 de maig al Parc Fluvial del Delta i al Passeig del Riu.
Aquest serà el segon any que es celebraran en aquesta ubicació amb l’objectiu de “consolidar aquest model i de continuar obrint el municipi al riu Ebre”, ha remarcat l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler. De fet, una de les novetats que es projecten en aquesta edició, i a causa de l’èxit del darrer any, consisteix a augmentar el nombre de propostes vinculades amb la navegabilitat pel riu Ebre, les quals passaran de 2 a 9. D’aquesta manera, el programa comptarà amb més rutes de tast de vins i de tapes, acompanyats de música en directe. Soler ha explicat que “amb Mescla volem confluir els nostres atractius turístics més rellevants, com són el cas de la gastronomia i del paisatge. Però ho volem fer creant experiències úniques que ens ajudin a continuar exportant la marca de Deltebre”.
Més enllà de la navegabilitat, el tinent d’alcaldia de #DeltebreProjecció, Carlos Serra, ha detallat que “estem treballant per tornar amb més força que mai per seguir projectant Mescla com una fira de referència de país, i oferir més alternatives i espais de beguda i de menjar a tots els visitants”. Avui també s’ha presentat el cartell de Mescla, el qual plasma un mosaic d’experiències on els petits fragments omplerts amb imatges representatives de la cita conformen la repetició de l’imagotip de la “M” de Mescla. Serra, ha explicat que “la imatge d’aquest cartell ens reforça la idea que cada visitant de Mescla podrà compondre les serves pròpies experiències ja sigui degustant el millor producte i gaudint del nostre paisatge”.
Una de les altres novetats d’aquest any és que Nomen esdevindrà patrocinador de Mescla i aportarà, entre d’altres qüestions, l’arròs que cuinaran els restauradors i restauradores en les seves demostracions. El director de Màrqueting de Nomen Foods, Fortu Simon, ha manifestat que “l’arròs és símbol de Deltebre i del Delta, i per això com a empresa de referència del sector volem estar al costat i col·laborar amb una mostra que creix any rere any”. En aquest punt, Soler ha remarcat que “disposar del patrocini de Nomen és un fet que ens omple d’orgull i de força, i que ens ha d’ajudar a continuar realçant Mescla”. En les setmanes vinents, tant a la pàgina web de Mescla com també a les xarxes socials es podran consultar i descobrir les diferents novetats d’aquesta edició, com també s’informarà d’una venda anticipada de les degustacions al riu. El darrer any, durant els tres dies de la mostra, Mescla va batre el rècord de venda de degustacions amb una xifra que va superar les 27.000.