Marc Aleixandri ha muntat un taller als baixos de la casa familiar, a la Ràpita. En este espai ha concebut, creat i acabat la col·lecció ‘Violetas’, que fa unes setmanes va rebre el premi Mercedes-Benz Fashion Talent a la plataforma EGO. És un espai pensat per als nous talents, com és el cas d’Aleixandri, que des de llavors no ha parat d’atendre trucades per atendre premsa o d’enviar peces de la col·lecció perquè les puguen vestir personalitats com Samantha Hudson (que també va ser model seua a la pasarel·la madrilenya) o Mariang Maturana.








El creador va marxar del poble per estudiar disseny gràfic. Però va adonar-se de seguida que el que li interessava de veritat eren la moda i el patronatge, una passió que li venia de quan sa iaia li va ensenyar a fer punt de creu. A través d’una professora que va veure el seu talent, va començar a treballar per a la reconeguda marca Palomo Spain, situada a Posadas, un petit poble de Còrdova. Amb ganes de tornar a casa per passar el màxim de temps possible a la vora dels amics i la família, Aleixandri torna a la Ràpita a la tardor del 2023 amb la idea de centrar-se en el seu propi projecte, que acabaria esdevenint Aleixandri Studio. “Acabava de nàixer ma fillola, volia tornar aquí al poble i no perdre’m coses de la vida. Vaig decidir que, o feia ara la col·lecció, o no arribaria mai el moment. Vaig començar-la perquè la meua idea era llençar-la i, després, ja veuria. Des del primer moment sabia que la volia persentar a la Mercedes-Benz de Madrid perquè sabia que hi ha esta plataforma per a nous dissenyadors on et donen totes les facilitats. Em va semblar una bona plataforma per començar, i va sortir bé”, conta el dissenyador.









Ara mateix i encara amb la ressaca de tal assoliment, Aleixandri sap que “ha d’actualitzar la llista de somnis, perquè la tinc buida. Porto un any només centrat en el moment de la desfilada, i ja ha passat. Ara he de mirar com aprofito el moment i cap on tiro”.
De moment, seguix passant hores a este taller que en un moment va ser improvisat, però complix les necessitats que té. Aquí dissenya, dibuixa, fa patrons, cus a mà i a màquina i s’inspira. ‘Violetas’ ha pres forma aquí, però va sorgir arrel de la pel·lícula Te estoy amando locamente. “Estava treballant en un concepte totalment diferent que potser utilitzo en un altre moment, però com a carta de presentació vaig acabar tirant per alguna cosa més inspiracional, que no dixa de ser personal, però volia lligar la meua marca a una ideologia. Volia dixar clar que l’ADN de la marca sempre tindrà este tipus de referències i anirà per este camí”. El treball explica la història dels travestis represaliats pel franquisme, jugant amb els colors grisos que vestien els policies, que acaben mutant en textures fluides, corsets, faldilles i colors vius. És un homenatge a les persones que van mantenir la seua identitat tot i les circumstàncies de l’època.





Després d’este gran èxit, Aleixandri es prepara per dur ‘Violetas’ a la Fashion Week de Mèxic. Tot i la gran projecció de la que gaudix en les últimes setmanes, té clar que l’èxit veritable serà tirar endavant un projecte que sigue rentable a llarg termini. Diu que no té gran interès per vestir grans celebritats. “Me fa més il·lusió fer-li el vestit a una amiga que té una boda ara, que no pas vestir a no sé qui. Tot això està molt bé a nivell de premsa i projecció, està genial poder arribar a certs llocs, me dona alegria, però me fa més goig vestir a la meua millor amiga”.

