Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Contacte: info@apropebre.cat
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    A Prop Ebre
    • Territori
      • Baix Ebre
        • Aldover
        • Alfara de Carles
        • Benifallet
        • Camarles
        • Deltebre
        • El Perelló
        • L’Aldea
        • L’Ametlla de mar
        • L’Ampolla
        • Paüls
        • Roquetes
        • Tivenys
        • Tortosa
        • Xerta
      • Montsià
        • Alcanar
        • Amposta
        • Freginals
        • Godall
        • La Galera
        • La Sénia
        • Mas de Barberans
        • Masdenverge
        • La Ràpita
        • Sant Jaume d’Enveja
        • Santa Bàrbara
        • Ulldecona
      • Ribera d’Ebre
        • Ascó
        • Benissanet
        • Flix
        • Garcia
        • Ginestar
        • La Palma d’Ebre
        • La Torre de l’Espanyol
        • Miravet
        • Móra d’Ebre
        • Móra la Nova
        • Rasquera
        • Riba-Roja d’Ebre
        • Tivissa
        • Vinebre
      • Terra Alta
        • Arnes
        • Batea
        • Bot
        • Caseres
        • Corbera d’Ebre
        • El Pinell de Brai
        • Gandesa
        • Horta de Sant Joan
        • La Fatarella
        • La Pobla de Massaluca
        • Prat de Comte
        • Vilalba dels Arcs
      • Terres del Sénia
    • Actualitat
      • Política
      • Economia
      • Cultura
      • Societat
      • Esports
      • Entrevistes
    • Opinió
    • Mèdia
    • Pòdcast
      • L’informatiu
      • Converses de Prop
      • Parlem d’Igualtat
    • Captures
    • Al brancal
    A Prop Ebre
    Home»Montsià»Amposta»La Biennal d’Art Ciutat d’Amposta bat rècord de participació
    Amposta Cultura

    La Biennal d’Art Ciutat d’Amposta bat rècord de participació

    RedaccióBy Redacció02/11/20226 Mins Read

    S’han presentat 246 projectes en la 17a edició del premi

    Aquest matí s’ha presentat en roda de premsa la 17a edició de la Biennal d’Art Ciutat d’Amposta. Aida Boix, directora de Lo Pati Centre d’Art de les Terres de l’Ebre ha explicat que les obres són individuals i que, per tant, “no hi ha un relat comissarial que les uneixi”. “De totes maneres sí que podem dir que alguns grans eixos temàtics: hi ha obres amb un component sonor molt clar; n’hi ha que aborden el relat històric i cultural, d’altres que parlen de la materialitat o de l’educació nativa i violència territorial“, ha afegit. Per la seva banda, Adam Tomàs, alcalde d’Amposta, ha volgut posar en relleu amb aquestes disset edicions, la biennal ha estat capaç d’evolucionar en paral·lel a com ha evolucionat la societat: “I com a exemple tenim els temes de les obres d’enguany: el reconeixement de sostenibilitat, els models productius globals, la reivindicació de la igualtat de gènere o la massificació turística“. “Precisament, aquesta evolució també ha fet que la Biennal hagi esdevingut un referent entre les convocatòries artístiques no només del país, sinó també de l’Estat”.

    En aquesta edició s’han valorat 246 dossiers de 251 artistes —alguns dossiers eren col·lectius— i d’entre els seleccionats s’escollirà l’obra guanyadora. El jurat ha estat format per Martina Millà, comissària independent i programadora d’exposicions a la Fundació Joan Miró de Barcelona; Carles Àngel Saurí, director artístic de l’EACC, Espai d’Art Contemporani de Castelló; María Ptqk, comissària independent; i Aida Boix, com a directora del Centre d’Art Lo Pati i secretària de la comissió amb veu però sense vot. 

    La convocatòria ha estat oberta a artistes majors d’edat amb residència a l’estat espanyol, que han pogut presentar un màxim de quatre obres de temàtica i tècnica lliure. La procedència dels projectes —per ordre de més a menys— és de Catalunya, País Valencià, Madrid, Andalusia, País Basc, Aragó, Castella i Lleó, Illes Balears. Múrcia, Astúries, Castella la Manxa, Navarra, Extremadura, Galícia, Cantàbria, La Rioja i Canàries. D’entre els dotze projectes seleccionats s’escollirà l’obra guanyadora, el nom de la qual es donarà a conèixer dissabte en l’acte inaugural de la Biennal.

    En la darrera edició del certamen —la del 2020— es van presentar 202 dossiers de 208 artistes. Els 246 projectes d’enguany, per tant, representen un nou rècord de participació. La Biennal d’Art Ciutat d’Amposta (BIAM) és un premi d’àmbit estatal que es convoca cada dos anys. Enguany, la biennal ha actualitzat la convocatòria de bases amb millors condicions per als artistes i els membres del jurat per, d’aquesta manera, complir amb les bones pràctiques del sector. Així, a més d’assumir les despeses d’enviament de les obres i les assegurances, l’organització pagarà 400 € a tots els artistes seleccionats. El premi del guanyador s’incrementarà en 1.000 € respecte a l’edició anterior i assolirà la quantitat de 5.000 €. Per tot plegat, la Plataforma Assembleària d’Artistes de Catalunya (PAAC) ha atorgat un segell de bones pràctiques a la convocatòria de la BIAM 2022 i ha convertit el certamen ampostí en la quarta convocatòria de Catalunya i la primera de fora de Barcelona en rebre aquest reconeixement.

    La BIAM ha anat evolucionant al llarg de les setze edicions anteriors (1989-2020) com un potent aparador de la creació contemporània del país, consolidant-se com un termòstat de l’activitat artística en l’àmbit estatal respecte a la creació contemporània, així com mesurant la temperatura de les diferents orientacions artístiques i conceptuals que guanyen protagonisme des dels diferents àmbits creatius, combinant artistes emergents i consolidats i aglutinant propostes d’alt nivell i noms de trajectòria reconeguda.

    OBRES SELECCIONADES:

    Mobile server d’Azahara Cerezo és un exercici de materialització d’una realitat aparentment immaterial: els servidors web. Una càmera web i un joc de miralls registren el contingut del servidor per a plantejar alternatives a la relació que mantenim amb les dades que produïm.

    The holobiont that therefore I am, de Bárbara Sánchez.  A través d’una vídeoinstal·lació de quatre projeccions, l’autora aborda la dimensió política del personal i del vulnerable, i deconstrueix la relació entre els humans i els animals. 

    SXT (Source by Transkription) – Open Source X Data AP2, d’Estanis Comella. Aquesta instal·laciómostra el procés de configuració d’un text que no té un ordre establert de lectura i que s’ha anat elaborant en una sèrie d’accions en viu succeïdes a Bilbao, Donostia i Azpeitia.

    Polvere che gira de Mireia C. Saladrigues. Cada vegada que entra un espectador a la sala, un dispositiu emet una ràfega silenciosa de pols, un núvol de matèria elemental que evoca a la memòria en forma de partícules, com la cristal·lització d’un llarg procés de transformació. L’obra, que s’ha produït amb la col.laboració de la Fundació Sorigué, s’exposarà a la celòquia del castell d’Amposta.

    Cap 1: Energia submergida. Eixos del poder (in)visible, de Paula Artés. L’obra mostra els entramats que hi ha al darrere de la construcció de la plataforma de gas Castor, ubicada davant la costa de Vinaròs. Ho fa amb fotografies i un llistat del registre dels sismes que va provocar.

    Seis canciones populares montañesas, d’Inés García. A partir d’una sèrie de cançons per piano i veu que uneixen la cançó popular i música clàssica, l’autora recrea les partitures en gran format amb una cal·ligrafia que apel·la al caràcter abstracte de la música.

    Grandiosa Fantasia, d’Irene de Andrés. L’autora presenta uns vídeos que resumeixen una travessia de set dies en un creuer pel Mediterrani occidental. Les naus es mostren enfront dels nostres ulls com la perfecta síntesi del capitalisme.

    Máquina Hamlet_Europa (I y II), d’Isaías Griñolo. Aquesta peça planteja una anàlisi crítica sobre la política migratòria europea, també sobre l’activisme que la qüestiona, per a reflexionar sobre les circumstàncies que possibiliten el desdibuixament d’Europa com a espai d’acollida.

    Rice Against The Machism de Jaume Vidal. Un camp d’arròs cultivat per dones és una pràctica artística col·laborativa que facilita que les dones del Delta de l’Ebre puguin dissenyar un projecte d’intermediació per subvertir les funcions tipificades de les infraestructures rurals i les artístiques. L’obra no s’exposarà a Lo Pati, sinó en un arrossar prop del Ullals de Baltasar d’Amposta.

    Es que ahora no puedo, de Marc Vives. Després de sortir nedant de la platja de la Barceloneta per a alinear-se amb la muntanya de Montjuïc, Marc Vives ha creat una sèrie d’obres performatives que mostren la seva relació amb la muntanya. Vives presentarà un tríptic amb fotografies i una obra sonora.

    Llista de llibres en català cremats el 1939 a Catalunya de Miquel García. L’obra presenta un inventari, endreçat alfabèticament, de noms d’autors i autores, obres d’escriptors i escriptores catalanes i obres d’escriptors estrangers traduïdes al català i perseguides pels feixistes.

    Dandolodelfino, de Laura Llaneli. L’autora proposa una interpretació sonora dels teixits originals dissenyats per l’escenògraf i dissenyador Marià Fortuny, donant-los una nova dimensió perceptiva. El projecte analitza els patrons que es repeteixen en els estampats preguntant-se com podrien interpretar-se sonorament.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Telegram WhatsApp

    Comments are closed.

    Posts relacionats

    L”Opera Studio’ del Proto-fest, principal novetat del programa formatiu 2025

    La cinquena edició del festival de música se celebrarà del 23 de juliol al 2 d’agost Els músics que vulguen…

    Read More

    Tres generacions unides pel disseny i el paper

    Yolanda Moreno té un taller als baixos de casa seua on hi passa hores. Aquí confecciona els vestits de paper…

    Read More

    Del TianBot al Trip2me: el FabLab Terres de l’Ebre seguix apostant pel talent jove

    Read More

    Laia Oraá: “Es tracta de confiar en l’infant”

    Read More

    Dignificar el passat per no repetir-lo: Campredó torna a celebrar les Jornades del Patrimoni

    Read More

    Notícies recents

    Cuina artesana i de proximitat, l'essència de la Fira Gastronòmica de la Sénia

    Text de Laia Viñas i imatges de Jon Levik La Sénia ha acollit este cap ...
    Captures 12-05-2025

    L''Opera Studio' del Proto-fest, principal novetat del programa formatiu 2025

    La cinquena edició del festival de música se celebrarà del 23 de juliol al 2 ...
    Cultura 12-05-2025

    Preservar el cel sense contaminació lumínica, l'objectiu del Parc Natural dels Ports

    La Junta Rectora acorda impulsar actuacions per millorar l’enllumenat públic dels municipis de l’entorn La ...
    Alfara de Carles 12-05-2025
    El més vist

    Tres generacions unides pel disseny i el paper

    Amposta

    Laia Oraá: “Es tracta de confiar en l’infant”

    Amposta

    Dignificar el passat per no repetir-lo: Campredó torna a celebrar les Jornades del Patrimoni

    Campredó

    Al brancal de Laia Fabra

    Al brancal

    Quaranta anys de l’acampada feminista que va revolucionar Tortosa

    Societat

    Subscriu-te al butlletí

    Rep les últimes notícies

    • QUI SOM
    • CONDICIONS I PRIVACITAT
    • POLÍTICA DE COOKIES

    CONTACTE
    info@apropebre.cat

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    © 2025 Apropebre. Designed by Globals.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar el consentimiento de las cookies
    Utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. Lo hacemos para mejorar la experiencia de navegación y para mostrar anuncios (no) personalizados. El consentimiento a estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o los ID's únicos en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques .
    Preferències
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències no sol·licitades per l'abonat o l'usuari.
    Estadístiques
    El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense un requeriment, el compliment voluntari per part del Proveïdor de serveis d'Internet, o els registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només per a aquest propòsit no es pot utilitzar per identificar-te.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per crear perfils d'usuari per enviar publicitat, o per rastrejar l'usuari en una web o en diverses webs amb fins de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}
    X