L’organització afirma que l’afluència de públic ha estat semblant a la d’anys anteriors
Eufònic 2023 ha tingut lloc este cap de setmana. Segons ha assegurat el director del festival, Vicent Fibla, «la resposta del públic ha estat molt positiva. Hem comptat amb gairebé la mateixa afluència que en anys anteriors, tot i que aquest any s’han programat menys activitats i amb menys artistes, amb un públic fidel que aprecia les propostes més descentralitzades i úniques. L’única interferència que hem experimentat ha estat a causa de les pluges i el vent durant el cap de setmana, però hem reaccionat ràpidament buscant ubicacions alternatives i el públic ho ha acceptat amb paciència.”
Els canvis que s’han vist obligats a implementar en l’edició d’este any han proporcionat a l’organització l’oportunitat de reflexionar i repensar el festival. Segons Fibla, «ja hem començat a imaginar com seran les futures edicions del festival, amb un Eufònic descentralitzat, on no és necessari que una població sigui l’epicentre, sinó on les activitats estaran més disseminades, fent un ús més extens dels espais naturals i els singulars, potenciant el coneixement del territori i la relació d’este amb les pràctiques artístiques».
Malgrat que Eufònic tenia previst concloure ahir, com és tradició, a l’ermita de la Pietat d’Ulldecona, els dos concerts van haver de ser cancel·lats a causa del fort vent i la pluja, tot i que es va mantenir una petita sessió de DJ com a celebració final. Hi ha instal·lacions artístiques que romandran obertes uns dies més. D’una banda, Stream de SHOOK Studio, que es pot visitar al Museu de Tortosa fins al 10 de setembre, i Erosió digital de nddr3, que es troba a l’espai virtual del festival, la Sala Sintètica, accessible fins al mateix dia 10 de setembre. També Meta Music Machines d’Oscar Martín, que es pot veure a Lo Pati – Centre d’Art Terres de l’Ebre d’Amposta fins al 17 de setembre.