Ebrecycling és un projecte esportiu que vol aglutinar el ciclisme ebrenc i posicionar el territori com a referent en este camp. Va veure la llum al 2022, quan Joan Marc Escudero, Albert Argelaga i Sergej Slivko van adonar-se de la necessitat d’ajuntar els ciclistes de les Terres de l’Ebre no només per practicar este esport en comunitat, sinó també per acabar creant una marca que posés l’essència ebrenca al centre. “Jo tenia molts grups a WhatsApp de ciclisme de carretera. Quan arribava el cap de setmana, per cada grup es proposava una ruta. Vaig aglutinar els grups de WhatsApp i vam organitzar un viatge a la Cerdanya. Vam crear un perfil a Instagram, vam començar a crear contingut… tot sense cap tipus d’objectiu i sense donar-li gaire forma”, conta Escudero. Tots tres van veure de seguida que el projecte podia esdevenir una marca que ajudés a posicionar “el ciclisme ebrenc, però també la gastronomia, la cultura i la nostra manera de ser”.
“Vam veure que necessitàvem generar una marca, un discurs, una mica de relat, dixar clar què és Ebrecycling: una comunitat. Ara mateix som 320 persones al grup de WhatsApp, quasi 2.000 seguidors a Instagram i més de 400 a Strava”. Durant el 2024 han organitzat set sortides amb inscripcions gratuïtes que han recorregut les quatre comarques i han comptat amb el patrocini de diverses marques del territori. Van dissenyar també un mallot per seguir creant identitat, van presentar el projecte als mitjans i institucions i van realitzar un vídeo promocional explicant els valors de la marca.
Ara, de cara al 2025, Ebrecycling té ganes de seguir creixent en totes les direccions. Els impulsors estan treballant en expandir les trobades per incloure-hi també una part d’oci, una proposta que es practica en altres esports i en altres zones però que al sud català encara no ha arribat. Tot per donar a conèixer els entorns privilegiats de les Terres de l’Ebre i, sobretot, crear germanor i lligams entre aquells que les recorren a cavall d’una bicicleta.