Terra Roja és una associació terraltina creada per divulgar i conservar el patrimoni natural, cultural i etnològic de la comarca i les zones del seu voltant, mantenint així una visió àmplia i oberta del territori. La formen Mercè Ferràs Lleonart, Marc Sampé Compte i Marta Martínez Vives, tots tres amics des de sempre. Compartixen l’amor cap a casa seua, i la preocupació de veure com elements foranis la fan malbé o la transformen de manera irrespectuosa, els impulsa a començar projectes que volen promoure una economia respectuosa i la gestió sostenible del medi.

“Vam començar organitzant sis rutes de sendera vinculades al producte agroalimentari. A partir d’aquí ens vam reunir i ens vam plantejar què volíem aconseguir i quines eren les inquietuds de cadascú. Vam marcar les línies d’actuació i accions determinades que volíem fer, ens vam adonar que hi ha moltes coses que es podien fer a la comarca i no s’estaven fent”, expliquen entre tots. Martínez és biòloga, Ferràs és publicista i comunicadora i Sampé és pedagog i dinamitzador juvenil. Esta mescla de professions i punts de vista els fa treballar des de diversos angles. Es complementen.


L’associació és l’impulsora i organitzadora del festival Terra Roja, que va començar fa dos anys i programa activitats repartides per tota la comarca, per a tots els públics i totes les sensibilitats, amb la voluntat que els veïns i veïnes de la Terra Alta s’involucren en una manera de viure respectuosa, amable i saludable per a la natura i les persones.